Daar wordt aan de deur geklopt

02-07-2010 -
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt,
Daar wordt aan de deur geklopt,
wie zal dat zijn?

'k ben de Grote Vakantie,
Grote Vakantie, Grote Vakantie
ook al duur ik zes weken lang,
wees maar niet bang.

Want ik kom ieder jaar,
ieder jaar, ieder jaar,
'k heb voor jou, mijn kleine baas,
chaos in mijn zak.

Ben je op je rust gesteld,
die uren zijn nu geteld.
rust en reinheid gaan roemloos ten onder,
aan rommel en gedonder.

Ben je wel netjes geweest
wees dan maar bevreesd,
daar komt nu een einde aan,
kijk hoe ze elkaar nu al slaan.

Genieten is nu het devies,
ook al wordt alles vies.
Laat de boel maar lekker waaien,
want je huishouden gaat toch naar de haaien.

Grote Vakantie, weest wel bedankt,
wel bedankt, wel bedankt!
Nu zal ik relaxen gaan,
daar kunt u van op aan.

Ik zal braaf aan 't leren gaan,
moederen is een klerebaan.
Niets brengt mij dan nog van de wijs,
want van al dat leren word ik wijs.

Chaos en onrust, groot in tal,
'k knel ze aan mijn boezem.
Want alles is een leermoment,
als je moeder bent.

18 opmerkingen

  1. Wat een mooi/leuk/grappig gedicht..
    zelf gemaakt?
    Zoja, heel knap...
    Compliment.
    En de tekst, ik kan het alleeen maar beamen.
    fijne hete dag, enne hup holland hup.
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier is het 'grote genieten' begonnen! Vind de eerste weken nooit zo erg maar die laatste paar weken pff

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine Wervelwind hier heeft áltijd vakantie...maar na de zomer gaat hij kennis maken met peuterspeelzaaltje (en onverwacht maar eerlijk gezegd..kijk ik daar óók wel een beetje naar uit...)
    En jaaaaa; duizend leermomenten in 1 dag...Poeh joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de vakantie altijd heerlijk! Maar net zo heerlijk als ie weer voorbij is!
    Sterkte....eh...geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en dan ben ik telkens weer zo blij dat ik niet de enige ben die niet onverdeeld gelukkig is met Grote Vakantie ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nieuwe inzending voor het eurovisie songfestival?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier nog school, diepe zucht
    dus ben ik opgelucht
    Vandaag zonder kind en zonder man
    Dus ik neem het ervan

    Nog 3 weken....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem2:31 p.m.

    Hoe serieuzer ik het neem, hoe gelukkiger ik me voel,heb ik gemerkt. Door structuur aan te houden, zoveel mogelijk, zorg ik beter voor mezelf.. Dat is dus mijn voornemen. Het is, hoe je het ook wendt of keert, de drukste periode van het jaar.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha leuk gedicht. Maar voor mij onherkenbaar. Heerlijk vind ik de vakantie en het is altijd weer jammer als het voorbij is. Maar ik wens je heel veel sterkte toe en wijsheid. En vooral niet vergeten te ademen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Chaos and disorder. Ja, dat is wel hoe de zomervakantie is. Maar ook 's ochtends lekker kalm aan doen, niet meer op de klok kijken of er kinderen opgehaald moeten worden en voor mij zelf even geen stress van voor te bereiden lessen of na te kijken werk. Best lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben nog een week te gaan...de kids zijn er aan toe....mams ook....een paar weken geen klok....geen móeten.......gewoon helemaal niks.....
    Maar ook weer heerlijk als er daarna weer structuur is en je je huis eindelijk weer onder controle hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ik even blij dat ik er maar 3 van de 7 weken vrij heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Arme jij...maar het geeft je wel fantastische inspiratie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben op dag 6 nog maar 49 dagen te gaan.....want zijn het 6 wkn voor de basisschool , het voorgezet heeft er ACHT !!! Dus kan je nagaan wat ik moet doormaken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd vakantie hier ;)).
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. tja ben nu thuisblijf mama ipv van juf dus een totaal ander gevoel met de zomervakantie!Hier in ons nieuewe huis ervaar ik t nog steeds of t iedere dag vakantie is

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nog 1 week en dan heeft ze 8! weken vrij.
    ze verveelt zich in een weekend al de p!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een comment achterlaat! Bedankt!

Wil je op de hoogte blijven van alle comments? Vink dan eenvoudig het vakje aan met: Email follow-up comments!

Nicole Orriëns. Mogelijk gemaakt door Blogger.